Konfiguracja programów pocztowych dla kont e-mail.
|
W celu korzystania z poczty elektornicznej za pomocą programów pocztowych
konieczne jest odpowiednie ich skonfigurowanie. W zależności od używanego lub instalowanego
programu będą Państwo wprowadzali różne parametry i dane, a najważniejsze z nich, pozwalające
na prawidłową realizację połączeń z kontem, to określenie użytkownika, hasło dostępowe, określenie
serwera poczty pobieranej i wysyłanej.
Określenie użytkownika.
- W zależności od wybranego programu do obsługi poczty konieczne jest podanie nazwy
użytkownika, zamiennie mogą być stosowane określenia user, identyfikator użytkownika,
identyfikator konta, login. W przypadku oferowanych przez nas kont wpisują Państwo zawsze
w tym miejscu kompletny
adres e-mail danego konta pocztowego, przykładowo jan.kowalski@netclub.pl. W przypadku
używania programów typu Netscape Navigator, Communicator czy Sylaba, ze względu na specyficzne
działanie tych programów, zamiast znaku @ (tzw. małpa) używa się zamiennie znaku !
(wykrzyknik), przykładowo jan.kowalski!netclub.pl.
Hasło.
- Wpisując hasło dostępowe, stosowane zamiennie określenie password, wprowadzają Państwo
dokładnie podane przy ustalaniu parametrów danego konta hasło, które należy zapamiętać,
odradzamy zapisywanie go na kartce.
Odbieranie poczty - POP3/IMAP.
- Jako nazwę serwera dla poczty odbieranej do obsługi protokołu POP3 lub IMAP
w odpowiednim polu przy konfiguracji programu pocztowego podają Państwo uniwersalny dla wszystkich
oferowanych przez nas kont e-mail adres serwera POP3/IMAP: neo.pl.
Wysyłanie poczty - SMTP.
- Jako nazwę serwera dla poczty wysyłanej do obsługi protokołu SMTP
w odpowiednim polu przy konfiguracji programu pocztowego podają Państwo uniwersalny dla wszystkich
oferowanych przez nas kont e-mail adres serwera SMTP: neo.pl.
Konfiguracja programów pocztowych dla kont wchodzących w skład serwera.
|
Ogólne uwagi dotyczące kont e-mail mają zastosowanie także do kont wchodzących
w skład Państwa serwera, jednak zamiast uniwersalnych adresów serwerów poczty
przychodzącej POP3/IMAP i poczty wysyłanej SMTP mogą Państwo podać adresy własnych
serwerów, np.:
- serwer POP3/IMAP: moja.firma.homepage.pl
- serwer SMTP: moja.firma.homepage.pl
Dostęp do serwera z poziomu FTP.
|
Możliwość dostępu do danego serwera z poziomu FTP mają wyłącznie użytkownicy, których
konta należące do serwera zostały oznaczone jako uprawnione do takiego dostępu. Używając
połączenia FTP zostaną Państwo poproszeni o podanie nazwy użytkownika (user, login)
i należy podać pełny adres używanego konta e-mail, np.: webmaster@firma.com.pl.
Prawidłowe hasło (password) jest takie same jak hasło dostępowe do używanego konta e-mail.
Zmiana parametrów i ustawień.
|
W przypadku chęci zmiany parametrów kont po ich uaktywnieniu używa się udostępnionego Państwu panelu
administracyjnego z wykorzystaniem połączeń szyfrowanych SSL jak i bez szyfrowania danych, lub prosimy
o stosowne informacje na adres biuro@artica.neo.pl, przy czym
można także skorzystać z naszego formularza zapytań.
|